Minecraft trading system tutorial


Tutorials Train station. Sethbling s design startar automatiskt minecart och matar ut spelaren med en kombination av redstone-ledningar och tripwire. Tyvärr använder den här designen en glitch där en person på minecart som träffar en kaktus kommer att sprutas ut mot sidan, fasas genom kaktus medan minecartet samlas in av hopparen I minecraft 1 6 så fixades det så att när du träffar kaktusen visas du precis framför den där du träffar, så att du lämnar skenorna och gör att du hämtar minikortet Istället för att det går in i behållarna. Ett sätt att fixa detta är att sätta en skena på behållaren. ANMÄRKNING Detta är nu föråldrad. I 1 8 kommer en driven aktivatorskena att avmontera spelaren. Tramphub i 1 6 2 showcase Videovisning på YouTube. liten variation som använder lava istället tillsammans med kolvar är tillgänglig och litar inte på några glitches, vilket anses vara säkert för användning i de senaste versionerna av minecraft 1 6 När spelaren anländer till ett minikort får minekortet bruten av lavan och uppsamlad av hopparna medan spelaren skjuts ut ur utgången med ett glasblock anslutet till en klibbig kolv. Medan något mer redstoneintensivt än Sethbling s-design som var ovanligt enkelt har det inga problem i samband med det Och rekommenderas därför för alla som spelar i 1 6 Om du spelar i 1 5 2 eller under och inte planerar att uppdatera, är Sethbling s design definitivt bättre. Och handledning om hur man bygger den. Tramphub i 1 6 2 handledning Video Visa på YouTube. Om du högerklickar vid en bosättare kommer en bytesbyte öppnas, där du kan byta med bybeboaren. Dorpsbewoners ska spullen erbjuda dem vid deras yrkesutbyte. De kommer endast att byta med saker som de kan göra. ses genom att knyta länkarna och till höger bredvid den aktuellt visade börsen. Alla erbjudanden involverar en smaragd som en mynt, och ett antal saker som är användbara v Den här är den enda legitima sättet att få en flaska eller förtrolla i Survival-mode. En byrör kommer aldrig att erbjuda samma föremål Köper försäljningar mot olika priser av kvantiteter, till exempel, villor erbjuder ingen 16 rak fläsk av 17 råtta köttfärs till köper, det kan bara erbjudas om att köpa köttfärska. Men de kvantiteter och priserna varierar från villor till villor, och egna kvantiteter Prices of a village can change when generating new offers. All villagers have initially only an offer to make. They can generate new offers when the last offer has been traded on their list of listings at least once. Byte-Inventar är stängt efter en ny köp, annars kommer det inte att bli ett nytt erbjudande rden gegenereerd Om de gör det blir de omgivna med små och gröna partier för ett litet ögonblick. I så fall kommer det nya, genererade erbjudandet att övergå, vilket gör att priserna på en bygel förändras. Nya erbjudanden kan vara en bostad som redan kunde köpas Säljs förändras Även om det inte finns någon maximal antal erbjudanden som en individ kan göra, kan de bara erbjuda ett erbjudande för varje typobjekt som de kan handla. Dessutom är det en stor chans att en ny genererad erbjudande ett objekt kommer att vara att de redan erbjuder så det gamla erbjudandet kommer att överskridas, och det kommer inte att läggas till en ny offertslot till de villiga. Om byråer ett erbjudande att deaktivera, måste erbjudandet användas flera gånger. Den möjlighet att avbryta en offert är willekeurig, men en offert måste användas minst 3 gånger innan det gäller för deaktiver ing Efter en offert har 13 gånger använts, är det garanterat att erbjudandet blir avstängt, om du byter ut det börsintäkterna efter sista gången detta gäller även om alla 13 transaktioner har gjorts i en gång Handelspartners från den sista erbjudandet kan åter ett erbjudande aktiveras. Momentligen kan bybor stoppa handeln på ett visst objekt när villkoren för avaktivering är uppfyllda, även om det inte finns någon förändring av inventeringsskärmen. Detta kan orsaka oerhört beteende i inventeringen, om spelaren skifter och klickar i första instans verkar vara att alla varor har handlats, men efter att ha tagit en produkt i inventeringen av antalet smaragder och varor i den spelare som har ändrats i inventeringen så du fick inget mer När det bytesobjekt stängs och öppnas, kommer det utbudet är fortfarande att se, men det kommer att vara en röd X, som anger att utbudet inte längre är tillgängligt. Det kan dock bara bli ett erbjudande borttagen efter att bytet är slutfört när du köper en del av ett erbjudande, kommer endast den senaste förhandlade produkten att bli borttagna. På så sätt kan ett erbjudande med mer än 13 applikationer hållas, och spelet kontrollerar inte erbjudanden för att avbryta till utbudet blir förhandlat. Dessutom, om ett erbjudande det sista erbjudandet är, är det aldrig avstängt, även om användningen är över 12 är så snart det sista budet är, är det naturligtvis avstängt. När ett utbud är avstängt, har det samma effekt om det blir ett erbjudande skapat. Tyvärr kan du inte ändra vad en byrör kommer att sälja, så du måste byta till alla varor är unlockade. Det första bilden av handelssystemet som släpptes av Jeb 1 Valutaposten senare uppdaterad till smaragd kan ses i inventeringen. Innan Adventure Update Notch en gång svarade på några frågor om en idé han hade, NPC Villages, där han avslöjade några tankar om dem 2. Om du behandlar byborna bra att ge dem saker, kommer de att ge dig saker tillbaka. Om du behandlar byborna dåligt attackerar att döda dem, kommer de att försöka göra detsamma som du har lagt till med Iron Golems. Raiding kistor kommer ilska ägare till staden bröstet och de kommer att attackera. Den 21 maj 2012 släppte Jeb en skärmdump av sig själv som testa handelssystemet 1 Bilden visar en GUI med köp och försäljningsområden. Den nedre delen tillåter spelaren att sälja olika artiklar för valuta, medan det övre området använder den här valutan för att köpa varor. Ett möjligt sätt att köpa dem skulle vara att placera dessa valutor i den vänstra luckan där kycklingen är och du kan bläddra genom föremål för den högra spalten för att ta objektet du väljer en gång du Klicka på den Spelaren kan använda pilknapparna för att bläddra igenom en byrås inventering och välja önskat objekt Jeb nämnde också att detta kan vara ett slut på icke förnybara resurser, förmodligen eftersom de flesta kan köpas till ett pris från NPCs. bild, ett rött valutaobjekt kan ses som senare avslöjades i stillbild 12w21a som rubinobjekt som byttes till smaragd före 12w21a, eftersom en av skaparna är färgblind och hade problem att se skillnaden mellan rubin och andra föremål. Ett malmblock kan Ses i bakgrunden som senare avslöjades i stillbild 12w21a för att vara Ruby Ore, som byttes till smaragdmalm före 12w21a, eftersom Dinnerbone är colorblind 3.An annan bild som tidigare släpptes av Jeb visar separerade byborna 4 Denna tweet säger också att detta är hur jag experimenterar Med byborna Med gyckägg för gyckling av slumpmässiga bybor, skulle man tro att genom att hålla dem separata, prövade Jeb varje yrke av byborna, kanske för att de var och en handlar olika saker eller skulle vara. Med genomförandet av handelssystemet brukar de flesta eller alla resurser bli förnybara eftersom oanvändbara resurser kan handlas från bybor 5.As av stillbild 12w22a erbjuder präster inte längre att köpa Rotten Flesh eller Eyes of Ender Eyes of End Det säljs nu av präster och det ruttna köttet är inte en handel alls. Handelsgränssnittet har ändrats där ett extra inmatningsutrymme har lagts till där verktyg kan placeras för att köpa förtrollningar och eller reparera. För att snapshot 12w23a är sannolikheten av en bibliotekarie som köpte en skriftlig bok som ett potentiellt erbjudande var 1 3 130, vilket innebär att det alltid skulle vara ett potentiellt erbjudande. Detta innebar att bibliotekarierna inte kunde erbjuda att köpa guldbitar eftersom det här är ett standardbud som uppstår om inga erbjudanden är sätta på listan över möjliga erbjudanden Detta har korrigerats i stillbilden 12w23a. In uppdatering 12w32a ändrades handeln ytterligare. Bibliotekarens s pappersutbud justerades till 24-35 papper per smaragd och jordbrukarens piltillägg korrigerades till 9-12 Per smaragd. Dessutom ändrades möjligheten att erbjuda sannolikheten, eftersom fler erbjudanden finns för en bybor, sannolikheten för att alla erbjudanden stiger. När ett erbjudande s sannolikhet går utöver en viss gräns, går sannolikheten ner. Nettoeffekten är att sällsynta erbjudanden b ekom vanligare när en bybor har många erbjudanden och vanliga erbjudanden blir sällsynta. Dessutom har erbjudandet avlägsnande mekaniker ersatts med ett erbjudande avstängande mekaniker alla erbjudanden börjar med 7 användningar, vilket gör att erbjudandet kan handlas upp till sju gånger , även om spelaren inte har lämnat handels GUI, är erbjudandet inaktiverat - om en spelare har skiftats i ett försök att handla mer än gränsen visas föremålen temporärt i förteckningen men försvinner som om de övergripande affärerna aldrig hände Om en spelare handlar det sista erbjudandet på listan och stänger GUI, väntar på att partiklar ska dyka upp runt byn, förnyas alla funktionshindrade erbjudanden med 2-12 ytterligare användningsområden tillagda till följd av den slumpmässiga distributionen, har den genomsnittliga användningen ökat är 7 och beloppen viktas mot värden i mitten av intervallet. Observera att erbjudanden som inte är inaktiverade inte får extra användningsområden. Det är möjligt att slutförsäljningsplatsen är inaktiverad, vid vilken tidpunkt inga nya erbjudanden kan vara genereras och inga befintliga erbjudanden kan förnyas. För övrigt kommer handel med det sista erbjudande slotet att öka din popularitet med byn med en poäng. Notera att din popularitet gäller för byn som helhet och andra spelare popularitet inte påverkas. I 12w49a , förtrollade böcker tillsattes, och byborna kunde erbjuda dem. Från 13w04a kommer bybor som hämtats från byta äggen att visa sitt namn i handelsgränssnittet i stället för Villager. Den här sidan innehåller innehåll som kanske finns i nästa uppdatering finns. Är publicerad i snapshots av pre-releases men den fullständiga uppdateringen är ännu inte officiellt frigivet. I 14w02a har Villager-handeln blivit ombyggd. Villare handlar nu med karriärer. Handlarna är nu specifika för karriär och är upplåsta i tiers. Villager karriär är nu visas i handel GUI. Buying säljer några av de tillgängliga alternativen kan låsa upp nya nivåer återaktivera tillgängliga alternativ Detta motsätter sig att behöva byta det senaste erbjudandet. Ett erbjudande är garanterat att Återaktivera tillgängliga alternativ och låsa upp en nivå, om någon ännu inte har låsts upp första gången den handlas. Vid efterföljande försök får det bara 20 chanser att göra det. Nya erbjudanden kommer inte att skriva om gamla Nya erbjudanden bifogas slutet av bybor s list. Each nivå består av en definierad uppsättning av handel erbjudanden, och nivåerna är desamma för en given karriär se diagram. När en handel har avaktiverats kommer den röda X att visas omedelbart och förhindra ytterligare handel, istället för måste stänga och öppna handelsfönstret. Villagare skiljer nu mellan skadorna, så olika ullfärger kan inte ersätta vitull, kol kan inte handlas i stället för kol och skadade verktyg kan inte handlas i stället för helt reparerade verktyg. NBT-data, Emellertid ignoreras fortfarande, så innehållet i en skriftlig bok spelar ingen roll. Tradering ger nu erfarenhet. Alla bybor i din värld före 14w02a kommer behålla sina tidigare handelserbjudanden, men kommer att få de nya handelsmekanikerna. nt karriärer är tilldelade till varje Villager som kan ses i handels GUI Till exempel kan brunbrända byborna vara Fletchers eller Fishermen Blacksmiths kan vara Armorers eller Weapon Smiths osv. Varje Villager sprider sig med nivå 1 i sin givna karriär, som sträcker sig från 2-4 inledande oupplåsta handlar, dvs. alla Shepherds kommer att gissa med bara två alternativ, köpa ull och sälja skarvsläckning. Alla handelserbjudanden med en Villager kan låsa upp en efterföljande nivå av nya erbjudanden och återaktivera gamla. Detta garanteras första gången du handlar ett visst erbjudande och har också En 20 chans att inträffa med efterföljande trader till det erbjudandet. Den fullständiga listan över karriärer och tiers är listad nedan. Brown Robed Villager Farmer Bewerken. Den gröna Villager är inte längre tillgänglig, även med hjälp av samtal, serverkommandon mods eller tredjeparts kartredigerare Försök att skapa en ger istället en jordbrukare. Orderordningen, inklusive den order som de är olåsta, är densamma för någon viss Villager-karriär. Men priserna och encha ntments kan variera mellan två Villagers av samma karriär. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 När man skapar ett förtrollande erbjudande använder spelet en slumpmässig förtrollningsnivå från 5 19 För en lista över vilka förtrollningar som kommer dyker upp på dessa nivåer, se Förtrollningsmekanik. 2,0 2,1 2,2 Förtrollningen väljs slumpmässigt, med lika stor chans att någon förtrollningstyp uppstår och lika stor chans att få någon nivå av det, så högre nivåer förtrollningar är lika sannolikt att få lika låga förtrollningar. Priset i smaragd beror endast på förtrollningsnivå De möjliga värdena är 5 19 smaragder för Lvl I, 8 32 för Lvl II, 11 45 för Lvl III, 14 58 för Lvl IV och 17 71 för Lvl V Observera att kostnaden är begränsad till 64 , Vilket betyder att Lvl V-böcker verkligen varierar från 17 till 64 smaragder, men kostnaderna i övre delen av sortimentet är vanligare. 3,0 3,1 Bibliotekarier erbjuder förtrollade bokhandeln tre olika tider. Problemen med handel, handel och handel uppmärksammas på Mojira Rapportera problem där. Högerklickning på en bybor pausar att bybor s pathfinding. Right-klicka på en bybor strax efter det att ett dödande slag har skett kommer att leda till att spelaren handlar med en död bybo. Handeln går utan problem. Karbon kan säljas som kol till smeden och slaktare. Trafik är för närvarande det enda legitima sättet att få flaskor O Förtrollande Utan kreativitet. Du kan inte handla med barnbybor. Guld Ingots används som ett återkommande erbjudande när en byter slumpmässigt väljer inget av sina erbjudanden, det väljer att köpa guldbitar istället. Därför erbjuds guld så sällan som handel, och Också varför det bara är den gröna byborens enda föremål. Om du inte är nöjd med de aktuella handelserbjudandenen kan du döda några av byborna. De återstående byborna börjar börja odla igen, vilket möjligen resulterar i bättre erbjudanden Du kan göra detta med hjälp av miljöskador brand lava TNT etc för att inte förvärra byn s Iron Golem. Gold pansar är den enda rustningen som inte kan handlas för slaktare säljer läder och smeden varje annan typ. Släpning 3 2 Small Fix . Ett användarvänligt, roligt, rättvist och otroligt sätt att bedriva affärer. Handledning Ett användarvänligt, roligt, rättvist och otroligt sätt att bedriva handel En enkel Inventory GUI som hjälper spelarna att visualisera vilka saker de vill handla utan rädsla för bli lurad Enkelt se vad den andra spelaren vill handla och acceptera en samtidig handel Andra tankar i de sista sekunderna Inga problem, helt enkelt avbryta handeln med andra tankar nedräkning Båda aktörer som är involverade i handeln kommer att få sina varor på exakt samma tid Utan problem En stor tillgång att ha för rollspel Minecraft Servers. Description Få inom 10 block av en spelare och begära en handel Om spelaren accepterar öppnas en Inventory GUI Placera de objekt du vill handla I din sektion och få den andra spelaren att placera dem. När du är redo klickar du på den gröna ullen för att indikera att du är redo. När båda spelarna har gjort det, börjar en 5 sekunders nedräkning där ingen spelare kan ändra de handlade artiklarna. Om du har andra tankar, Avbryt handeln genom att klicka på den röda ullen Om du både gillar valet av objekt lämnar du in inventariet tills nedräkningen är över. Båda spelarna kommer att få sina handlade artiklar på exakt samma tid. Handel har aldrig varit mer rättvis, säker eller lätt. PlayerName - Begär en handel med den utsedda spelaren Trade Accept - Accepterar den aktuella handelsförfrågan Trade Decline - Avbryter nuvarande handelsförfrågan Trade Reload - Uppdaterar handelsfilen. Tillåten Endast två tillstånd för alla handelskommandon. - tillåter användning av handelsreparat. Installation För att installera plugin på din server. Stoppa din server. Dra och släpp pluggen i din plugins folder. Start din server. CountdownLength 5 Distans 10 0 TradeCurrency true TradeCurrencyAmount 100 0 TradeInCreative false ShiftRightClick true Messages error - inte - inblandad bTrading 7Du är för närvarande inte inblandad i något handelsfel - handel - redan accepterad bTrading 7Förhandlingen har redan accepterats fel - acceptera - annorlunda - handel bTrading 7Den spelare b accepter 7 är för närvarande inblandad i ett annat handelsfel - olika - handel bTrading 7Du är för närvarande inblandade i ett annat handelsfel - avstånd bTrading 7Du måste vara inom 10 block av en spelare för att handla fel - världen bTrading 7 Du måste vara i samma värld som en spelare för att handla fel - själv bTrading 7 Du kan inte handla med dig själv fel - inte - online bTrading 7Den spelare b acceptera 7 är inte online fel - kreativ bTrading 7 Du kan inte handla medan du är i bCreative 7mode fel - felaktig - användning bTrading 7Inkorrekt Användning, Korrekt Användning b Trade PlayerName 7, b Handel Acceptera 7 eller b Trade Avbryt handel - förfrågan - skickad bTrading 7Trade begäran skickad till spelaren b accepter trade - request - mottagen bTrading 7Den spelare b beställaren 7has bara begärt handel med dig Du har 15 sekunder att acceptera handel - accepterad bTrading 7Trade har accepterats handel - framgångsrik bTrading 7Trade var framgångsrik handel - avbokad bTrading 7Trade har blivit avbruten handel - annulleras - kreativ - anledning bTrading 7Detta var för att en spelare var i kreativt läge handlas - valuta bTrading 7Du har handlat b currencyamount 7as ett resultat av den mottagna handeln - valuta bTrading 7Du har fått b currencyamount 7as ett resultat av trade config - reloaded bTrading 7The 7file har laddats om igen Artikel - Namn inventering Du Annan divider nedgång - handel cKlicka på Avbryt Handel acceptera - handla aClick till Ready Trade inte klar 7Not Klar redo aReady add-currency aAdd f curren cyamount remove - currency cRemove f currencyamount total - valuta aCurrent Money-to-be-Traded f currencyamount Item - Lores nedgång - handel - 7Klicka det här blocket när som helst - 7tid under handeln för att avbryta acceptera - handel - 7Om båda handlarna har klickat - 7this blockera, nedräkningen kommer - 7steg lägg till - valuta - 7Adderar dina pengar till handeln ta bort - valuta - 7Removes dina pengar från trade. CountdownLength - Ställ in det här numret till tiden i sekunder för att vänta innan du avslutar en handel. Avstånd - Max avstånd En handel Ställ till -1 för inget avstånd Handel kommer fortfarande inte att fungera över olika världar. TradeCurrency - Ställ in det antingen sant eller false Om det är aktiverat satt till sant, kommer pluginet aktivt söka efter ett ekonomiplugin med Vault Om ekonomipluggen finns , Kommer alla funktioner i pluginprogrammet att aktiveras om TradeCurrencyAmount är större än 0.TradeCurrencyAmount - Mängden pengar som ska läggas till eller subtraheras av när en spelare lägger pengar till handeln, t han lägger till pengar är av denna mängd. TrafikInCreative - När den är inställd på falsk handel medan den är i Creative-läget, är den avaktiverad. SkiftRightClick - När det är inställt på äkta handlar kan initieras och accepteras genom att hålla skift och högerklicka på en player. Messages - Byt ut meddelandena med din Own. Item-Names - Byt namn med egna egna namn inventering måste vara under 32 tecken. It-Lores - Byt ut meddelandena med dina egna lores Lägg till fler och fler rader till det för att lägga till fler och fler meddelanden till lore. Video Tutorial. Future Planer Lägg till en konfigurationsfil för anpassade andra tankar nedräkningar DONE Avbryt handel på skada Föreslagna av daniel0964 DONE Språkalternativ kan konfigureras i en config Föreslagen av cPathz DONE Ekonomiskt stöd Föreslagna av alla DONE Konfigurerbart avståndsalternativ Föreslagna av alla DONE Konfigurerbar global ignoreringsalternativ Föreslagen av BiGUNMAN DONE Ignored PvP Compatibility Föreslagen av ChrisGSPvP DONE VIP-handel med fler slots Förslag från daniel0964 Log player trade s Föreslagen av daniel0964 Byt från Klar till Inte klar om saker ändras Föreslagna av Jleeevinnn Förhindra spelare från att handla med försvunna spelare Föreslagna av Stealth Donations Det blev uppmärksammat på mig att efterfrågan på denna plugin är ganska hög jag är ärligt hedrad att kunna att logga in på en server och hitta det här pluginet överallt. Anledningen till att jag lägger till en donationsknapp är för de serverägare som känner ett behov av att donera som uppmuntran. Ärligt talat, ett enkelt tack räcker för det mesta. Jag måste dock balansera mellan skolan, jobbet, spel och plugin making Donationer tenderar att tippa skalan Därför sa här en riktigt cool glänsande knapp. Klicka på den. Ta reda på från utvecklaren Hej där Det här är davidrosales och jag tar med dig en annan plugin Den här är en rollspel måste - have för alla servrar Det lägger till ett roligt litet handelssystem Hoppas att du njuter av det så mycket som jag tyckte om att göra det Om du har några problem med pluginet, kommentera nedan och jag kommer att försöka fixa dem omedelbart Några förslag Föreslå dem Mina framtidsplaner är ganska mycket tomma eftersom jag inte kan se hur jag kan förbättra det här pluginet med nya funktioner Jag tänker också på att lägga till en servrar med denna plugin-sektion så Om du ska använda det här pluginet på din server, gärna kommentera namn och server IP-adress och jag lägger till den i listan Tack för att du läste detta betyder det mycket Ha kul med plugin.

Comments